Je hebt net je CI module ontvangen en geïnstalleerd volgens ons stappenplan. Helaas is dit niet gelukt. Je ontvangt niet alle kanalen uit je abonnement of je tv geeft aan dat er geen CI module aanwezig is. In dit stappenplan helpen we je bij het oplossen van de meest voorkomende problemen. Volg het stappenplan vanaf het begin en sla geen stappen over.
 


Dit heb je nodig
 

  • Televisie met CI+ sleuf
  • CI+ 1.3 module
  • Smartcard van je provider
  • Abonnement op digitale tv via de kabel
  • Coax wandcontactdoos
  • Coax antennekabel
     

Stap 1: heb je alle stappen uit het stappenplan goed doorlopen?

Voor het instellen van een CI module is het erg belangrijk dat je alle stappen uit het stappenplan goed en in de juiste volgorde doorloopt. Zo is het belangrijk dat je de module pas in de televisie stopt als je de tv hebt ingesteld. Doorloop voor de zekerheid nogmaals de stappen voor het instellen, door hieronder te klikken.

> Stappenplan voor het installeren van je CI module
 


Stap 2: zit de smartcard op de juiste manier in de module?

De smartcard is het kaartje met het formaat van een bankpas. Doorgaans staat er op de module aangegeven hoe deze in de televisie moet. Op de smartcard wordt ook aangegeven hoe je deze in de module steekt.
 


Stap 3: ontvang je NPO1 of Eén?

NPO 1 (of Eén als je in België woont) zit altijd in je basispakket en is altijd beschikbaar. Je ontvangt dit kanaal ook als je CI module niet werkt. Als je dit kanaal niet ontvangt, controleer dan of de coaxkabel volledig in de wandcontactdoos zit en stel je CI module opnieuw in. Heb je alle stappen van het instellen succesvol doorlopen en ontvang je dit kanaal nog steeds niet? Neem dan contact op met je aanbieder. Zij kunnen nagaan of er problemen zijn met je aansluiting. Als je dit kanaal wel ontvangt, dan ga je naar de volgende stap.
 


Stap 4: heb je de juiste CI module?

Een CI module is niet geschikt voor alle aanbieders. Controleer dus of je de juiste module hebt. Op onze website geven wij in de specificaties aan voor welke aanbieders onze modules geschikt zijn. Ook kun je kijken op de website van je aanbieder. Als je niet de juiste module hebt, dan kun je deze bij ons of bij je provider bestellen.
 


Laatste stap: neem contact op met je provider.

Je hebt alles uitgesloten en geprobeerd. Hoogstwaarschijnlijk zit het probleem in je aansluiting of de samenwerking tussen je televisie en het signaal. Je aanbieder kan controleren of jouw televisie geschikt is voor gebruik met deze provider en nakijken of er problemen met je aansluiting zijn. Wanneer je contact opneemt met je aanbieder zullen zij vragen om de volledige modelcode van je televisie. Deze vind je achter op de televisie. Zorg er dus voor dat je bij de achterkant van je televisie kunt wanneer ze dit aan je vragen.

© 2018 - 2024 Electro World Frans Smits | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel